Leveringsakte opstellen in Groningen na overname woning 

Een leveringsakte opstellen in Groningen is noodzakelijk, wanneer u een woning overneemt. Niet alleen bij de overname van een woning wordt een dergelijke akte opgesteld. U heeft deze akte ook voor andere onroerende zaken nodig. Denk bijvoorbeeld aan een kavel of een boot. Raak niet in verwarring! Soms wordt een leveringsakte ook wel een akte van levering, een overdrachtsakte of een transportakte genoemd. Deze benamingen staan allen voor hetzelfde type document. Stevens Idema helpt u graag bij een leveringsakte opstellen in Groningen! 

Aanpak bij een leveringsakte opstellen in Groningen

Bij een leveringsakte opstellen in Groningen moeten verschillende punten behandeld worden door de notaris en betrokken partijen. In deze akte staan namelijk alle afspraken, die gemaakt zijn bij het opstellen van een voorlopig koopcontract. Dit koopcontract wordt doorgaans aangeboden door de makelaar van een verkopende partij. Het is echter niet ongebruikelijk, dat dit contract wordt aangepast als een koper specifieke wensen heeft. Nadat de leveringsakte is opgesteld, doet u er verstandig aan om te controleren of alle gemaakte afspraken hierin zijn opgenomen. Hoewel er normaliter geen afspraken worden weggelaten, kunnen er nog wel afspraken worden toegevoegd. Dit gaat in overleg met alle partijen en de notaris. 

Leveringsakte opstellen in Groningen bij Stevens Idema

Staat u ook voor de aankoop van onroerende zaken, zoals een nieuwe woning? Stevens Idema helpt u hier graag bij. Neem vrijblijvend contact op, wanneer u meer wilt weten over een leveringsakte opstellen in Groningen. Wij voorzien u graag van advies! Daarbij kunnen we u direct van dienst zijn, door de leveringsakte voor uw nieuwe woning op te stellen. Bij de aankoop van een huis heeft u als koper vaak het recht om een notaris aan te wijzen. Mogen wij u helpen?

Stel een vraag